Support: +45 2210 2043 Hovednummer: +45 2210 2040

Mød Mathias fra Supportafdelingen


Marina Kirkegaard | 18-12-2020


Supportafdelingens primære ærinde er at hjælpe brugere og kunder med IT-problemer. Derfor vil vi gerne introducere Mathias fra Clever Choices supportafdeling, som til daglig sidder klar med sin IT-viden og redder dagen, når der opstår tekniske problemer. 

I løbet af en dag kommer der mange forespørgsler til supportafdelingen både over telefonen, e-mail og via portalen. For Mathias handler det om at have det fulde overblik over sagerne og har ansvaret, når der skal ydes IT-førstehjælp. Lige om lidt kan Mathias også fejre sit 2 års jubilæum hos Clever Choice. Derfor vil vi gerne introducere Mathias og hans mange varierende arbejdsopgaver hos Clever Choice i dette indlæg. 

Hvad laver du som Supportkonsulent hos Clever Choice? 

Jeg hjælper vores kunder med primært at finde fejl i deres Cherwell løsning. Det kan enten være en platformsfejl eller contentfejl. Jeg hjælper vores kunder med at finde ud af om det er det ene eller det andet.

Jeg sørger også for at opdatere licensnøglerne til vores kunder, så vores kunder kan bruge deres Cherwell løsning. I den forbindelse står jeg også for test af de nye versioner af Cherwell, det betyder at jeg får testet dem igennem for at undersøge at der ikke er nogle umiddelbare fejl på systemet, inden vi anbefaler vores kunder at installere den. 

Jeg kan godt lide at være i Supportafdelingen, fordi jeg godt kan lide at hjælpe folk og hjælpe dem videre med deres udfordringer. Det der med at være problemknuser, det er lige mig. Det er sjovt at sidde og finde ud af ”hvorfor”, og der er jo gerne et facit til problemet, som du tit selv skal eksperimentere dig frem til. 

I din optik, hvordan giver man den bedste support? 

For mig betyder det at give den bedste support, at man tager vores kunder i hånden så vidt muligt indenfor den supportdækning vi tilbyder. Og i de fleste tilfælde, så handler det også om at gøre lidt ekstra, så kunderne føler at de får mere værdi ud af henvendelsen. 

Jeg synes også det er vigtigt at tilpasse sig kundens tekniske niveau. Hvis jeg f.eks. snakker med en serveradministrator, der har arbejdet med drift og teknik i 30 år. Så skal jeg ikke spørge ham om han f.eks. har tændt og slukket computeren. Men hvis jeg snakker med en person, der ikke til daglig arbejder med IT og har en anden udfordring, så er jeg nødt til at slippe det tekniske. Det handler om at kunne tilpasse sine formuleringer og kun give nødvendige detaljer, så du ikke taler over hovedet på kunden.

Jeg kom til Clever Choice med 13 års erfaring, hvor jeg har lært at kommunikere med alle niveauer af mange forskellige organisationer. Dér har jeg afprøvet forskellige tilgange, så hvis kunden har lignet et spørgsmålstegn, så ved jeg at jeg skal sige det på en anden måde. Så handler det selvfølgelig også om empati og erfaringer, jeg tidligere har gjort mig.

 

"Det der med at være problemknuser, det er lige mig.

Det er sjovt at sidde og finde ud af "hvorfor",

og der er jo gerne et facit til problemet,

som du tit selv skal eksperimentere dig frem til."

 

Hvad mener du er det vigtigste ved at have en supportafdeling? 

Når man har et produkt som vores, så er man nødt til at kunne hjælpe kunderne, når de har spørgsmål og fejlrapporteringer. Derfor er det vigtigste ved at have en supportafdeling at kunne stå til rådighed og hjælpe vores kunder videre, samtidig med at vi sørger for at give dem en så god oplevelse som muligt. Jeg synes ikke man bare kan levere et produkt også sige: ”tak og farvel”. Fordi det handler jo om at hjælpe kunden helt i mål og hjælpe kunden med at holde deres forretning kørende.

Vores kunder skal have et sted de kan ringe til, hvis de f.eks. har gennemtravet nettet for at finde svar og stadig ikke har fundet svar. Så for mig er en anden vigtig del ved at have en supportafdeling også, at kunderne har et sted de kan henvende sig hvis de har spørgsmål eller problemer, som de ikke selv kan finde svar på. Om det så ender ud med en Service Request til en konsulent eller om det er en fejl vi kan hjælpe dem med under supportaftalen, afhænger af den enkelte sag – så længe kunden kommer videre. 

 

Clever Choice - Mathias Fra Supportafdelingen

 

 

Hvordan mener du Cherwell skaber værdi for virksomheder? 

Cherwell giver virksomheder et rigtig godt overblik, både for den enkelte supporter og for ledelsen. For den enkelte supporter er det nemmere at oprette sager og følge med i alt hvad der sker undervejs. Det kan nemlig være rigtig træls at arbejde med en manuel løsning, hvor man hurtigt mister det gyldne overblik og de ændringer der sker undervejs bliver glemt eller forsvinder i bunken af mails. 

Samtidig er Cherwell et godt værktøj for lederne, fordi de hurtigt kan trække statistik ud eller følge udviklingen løbende på dashboards. På den måde kan man hurtigt undersøge hvor man skal finde indsatsområder.

Samtidig er det næsten kun fantasien der sætter grænser for, hvad man egentlig kan bygge med Cherwell. Og du kan derfor løbende tilpasse og gøre hverdagen for brugeren en lille smule bedre. 


Bliv IT-supportelev hos Clever Choice 

Hos Clever Choice er vi glade for at have stolte og kompetente medarbejdere, og vi er rigtig glade for, at vi er blevet godkendt som praktiksted til at have én elev under IT-supportuddannelsen. 

Som IT-supportelev hos Clever Choice får du mulighed for at afprøve dine kompetencer i virkeligheden. Hos os bliver du en del af vores supportafdeling, som Mathias har skrevet om. Her får du lov til at hjælpe, vejlede og løse opgaver for vores kunder. Du bliver derfor en vigtig rolle i vores supportafdeling, fordi du kommer til at være kundens hjælpende hånd og varetage varierende opgaver med forskellige kunder. 

 

 

/Files/Images/CC_Ny_Feb17_logo_hvid_korrigeret.png

© 2021 Clever Choice

Sociale Medier

Cookie- og Privatlivspolitik

 

 

Adresse: 
Industrivej 44 C,2
4000 Roskilde

Bank: Nykredit
CVR: 36055944

 

 

 

Clever Choice er blevet SKI-leverandør

  

Børsen har udnævnt Clever Choice som Gazelle virksomhed

 

Denne hjemmeside bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på vores hjemmeside

Acceptere ikke cookies Accepter kun funktionelle cookies Acceptere alle cookies