Support: +45 2210 2043 Hovednummer: +45 2210 2040

Cherwell udgør en vigtig funktion for Jammerbugt Kommune


Marina Kirkegaard | 18-02-2021


Om Jammerbugt Kommune

Jammerbugt Kommune, i Region Nordjylland, er med sine 38.500 indbyggere Danmarks 61. største kommune. Som enhver anden kommune, tager de ca. 1500 medarbejdere i Jammerbugt Kommune sig af den daglige offentlige velfærdsservice. 

Jammerbugt Kommune valgte i 2016, som en af de første kommuner i Danmark, at implementere Cherwell IT Service Management. Hele idéen med Cherwell løsningen var at det fleksible system skulle frigive mere tid hos medarbejderne i IT-afdelingen, således at deres primære tid havde fokus på kernevelfærden. Ambitionen var også at skabe en mere brugervenlig løsning for brugerne, så brugere hurtigt og let selv kunne finde svar på deres forespørgsler, få adgang til instruktionsvideoer og få indblik i de seneste muligheder indenfor drift og IT. 

Igennem de seneste par år har Jammerbugt Kommune intensivt arbejdet med udviklingen af driften i IT-afdelingen. Siden 2018 har Claus Hansen arbejdet med IT hos Jammerbugt Kommune, og han har tidligere siddet som ITSM-ansvarlig, hvor han stod for drift og konfigureringen af Cherwell. I dag sidder han og varetager servicedesken i IT-afdelingen, og han har til opgave at hjælpe med at holde styr på sager fra kommunens medarbejdere. 

Jammerbugt Kommune logo

Cherwell udgør en vigtig funktion for Servicedesken

Med en lille IT-afdeling på 16 ansatte bruger Jammerbugt Kommune Cherwell IT Service Management til at håndtere og arrangere sager i servicedesken fra alle kommunens medarbejdere. Når der f.eks. kommer et kald fra en af kommunens medarbejdere, så håndteres forespørgslen indeni i kommunens Cherwell løsning: 

"Cherwell giver os et rimelig godt overblik over sagerne, og jeg synes at på det område er det uundværligt. Vi kan arbejde på kryds og tværs af forskellige personer, der sidder og tager sagerne. Der er det en virkelig vigtig funktion for servicedesken. Det er utrolig vigtigt at det kører,” siger Claus. 

For Claus er Cherwell med til at gøre en stor forskel blandt medarbejderne i kommunen, fordi det skaber en bedre arbejdsstruktur i forhold til måden at organisere opgaver på: ”Men hvis vi har en lidt større opgave, så taster vi det bare ind til den person, som skal lave opgaven. Der virker det rigtig godt. Det synes jeg og der giver det god værdi for os.” 

 

User Group møderne er en fordel som Cherwell bruger 

Claus har ikke tidligere arbejdet med andre IT Service Management løsninger, men understreger dog at en af de vigtigste fordele som Cherwell tilbyder er de danske User Group møder. Som Cherwell bruger får du mulighed for at deltage i brugergruppemøder, hvor Cherwell brugere kan inspirere, sparre, dele erfaringer og netværke med andre danske Cherwell brugere. 

Om brugen af User Group møderne siger Claus: "Vi har benyttet os af User Group møderne. Det synes jeg var utrolig giveligt og det var spændende at få snakket med andre, men også at høre de spændende oplæg. Så det var jeg egentlig utrolig glad for.

Til de danske Cherwell User Group møder er det Cherwell brugerne der er i fokus. Derfor er det Cherwell brugerne der holder indlæg om et valgfrit emne indenfor Cherwell-området. For Claus er disse møder utrolig givende, fordi han får indblik i, hvordan andre brugere arbejder med og i Cherwell: ”Det i pauserne, og det med at man lige kan snakke med de andre. Det giver noget andet.”

 

 "Vi har benyttet os af User Group møderne. Det synes jeg var utrolig giveligt og det var spændende at få snakket med andre, men også at høre de spændende oplæg. Så det var jeg egentlig utrolig glad for.

 

Ambitionen er at fjerne e-mailfunktionen i fremtiden 

For Claus er ambitionen for Jammerbugt Kommune, at de på et tidspunkt kun får forespørgsler gennem portalen og opkald, og dermed kan afskaffe sig e-mailfunktionen. For at denne ambition kan lykkes kræves det dog først, at de får optimeret deres portalløsning og gøre det nemmere for deres brugere at navigere rundt i deres selvbetjeningsportal: ”Men det kræver at portalen er meget bedre, og at vi kan imødekomme deres ønsker mere. Måske at den bliver mere brugervenlig for så vil vi rigtig gerne fjerne den e-mail-funktion.”

I dag bruger størstedelen af brugerne e-mail og opkald, da de har med en specifik målgruppe hvor ancienniteten er højere og derfor benytter sig af telefonopkald. Derfor er de gået væk fra Chatfunktionen, som kan integreres i Cherwell. 

 

Styrken ligger især i Clever Choices supportafdeling 

Ifølge Claus er en af Clever Choices helt store styrker vores supportafdeling. ”Jeg synes at hvis man fejlanmelder noget i Cherwell, der er servicen rigtig god. Det synes jeg.” Claus understreger at supportafdelingen på kort tid vender tilbage med en løsning på den forespørgsel, som Jammerbugt Kommune har indsendt: ”Men I har en helt del funktioner out-of-the-box, som man enten kan bygge videre på eller tilrette det. Der er systemet utrolig fleksibelt, og man kan virkelig bøje det på mange måder”, siger Claus. 

At implementere en IT Service Management løsning kan føles overvældende. Men heldigvis har Clever Choice et team af Cherwell-konsulenter og en serviceminded supportafdeling, der står til rådighed med at hjælpe. Claus peger på styrken i Clever Choices supportafdeling som en del af det gode samarbejde: 

(…) der har vi mest haft fornøjelsen af Mathias. For mit vedkommende skal der lyde en stor ros til ham.  Jeg synes han gør det godt. Han er god til at vende tilbage, og han dukker meget tit op med en rigtig god løsning, hvis der er en selvfølgelig. Så ham kan jeg virkelig god give en stor ros til, siger Claus.

Det gode samarbejde mellem Jammerbugt Kommune og Clever Choice fortsætter.


Teddy Schou   Vil du vide mere om Cherwell? 

    Så er du velkommen til at kontakte os, hvis du er interesseret i at vide hvordan vi kan skabe det gode overblik hos jer.

Cherwell IT Service Management er  med til at skabe struktur i IT-afdelingen ved at samle alle sagerne i et system.

På den måde er det nemmere at kategorisere og videregive opgaver til den rette medarbejder. 

Tryk videre til kontakt Clever Choice

 

 

/Files/Images/CC_Ny_Feb17_logo_hvid_korrigeret.png

© 2021 Clever Choice

Sociale Medier

Cookie- og Privatlivspolitik

 

 

Adresse: 
Industrivej 44 C,2
4000 Roskilde

Bank: Nykredit
CVR: 36055944

 

 

 

SKI-rammeleverandør logo

Børsen Gazelle pris 2020  

Børsen har udnævnt Clever Choice som Gazelle virksomhed

 

Denne hjemmeside bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på vores hjemmeside

Acceptere ikke cookies Accepter kun funktionelle cookies Acceptere alle cookies